Oldalak

Verskavicsok

2010. november 18., csütörtök

Fodor Ákos tollából:

remény és talán
fagyott véletlenek közt
várva mostohán
...
mindünk anyaga
sugárzó lehetne, ha
mernénk hasadni
...

Ajtód vagyok. Nyithatsz, csukhatsz,
átléphetsz rajtam bármikor oda, ami csak mi vagyunk.
És kiléphetsz onnan bármikor. Amikor csak jössz: zárva találsz, érintésedre-nyílóan, könnyen, zajtalanul.

EGY GYAKORLAT
Magadtól kérdezd:
ajtód azért fontos-e,
hogy zárd? vagy, hogy nyisd?

OTT
Ott állsz a Vihar
Dobbanatlan Szívében.
Állsz. Állsz és mozgatsz.

TÁRSASÉLET
fölkereslek, hogy
ne kelljen rádöbbenned:
magamrahagytál

ALAKVÁZLAT
Sietsz. Késel. Félsz. Azértis belevágsz,
belémvágsz. A mozdulat közepén
megbénulsz, már annyira bánod.
Megteszed és nem: magamagával
törlöd a tényt. Mindez még csak
rossz sem.
Aztán megint
késel majd.
Majd elsietsz.


AXIÓMA
A szeretésen
kívül minden emberi
tett: romépítés.

A KIBELEZETT PLÜSSNYÚL ÜVEGSZEME TOMPÁN CSILLAN
Kértél. Megkaptál.
Megnézted: mi van bennem.
-- Mi már nem játszunk?

MINDENNAPI TESZT-KÉRDÉS
Látod-e még azt,
amit nézel - vagy már csak
tudod: "ott" "az" "van"?

PONT
Ne apránként ölj: pusztíts, ha muszáj,
hatalmasan, irgalmasan.
Hadd legyen vége, mire elkezdődnék.


IMPROMPTU
Ölni jössz? ölelni hívsz?
Nem tudom, nem fontos - várlak és megyek.
(Átöltözni sem kell ehez, ahoz.)
És bármelyikre szánod is magad,
tudom,
odaadó leszel és tévedhetetlen:
teljes ajándék. Az Igazság Pillanata.

IMA
léptedért lettem:
utad vagyok - célod nem
Lassan fuss rajtam.

KIMITTUD
Van, ki gyorsan fut.
Van, ki gyorsan olvas, ír.
Én gyorsan érzek.

FELFEDEZŐÚT
Fénysebes lélek
cammog a test ormótlan
szkafanderében


KOSZTOLÁNYI-HOMMAGE
nekem muszáj volt
megtanulnom röpülni:
futni nem tudok


DRÁMA
- Vallj színt! rivallják.
- Szivárvány... suttogom.

HELYZETMEGHATÁROZÁS
végem a célom:
tartok tőle és felé;
futásból állok

TITOK
Fölmérem határaimat:
határtalanok
Fölmérem korlátaimat:
korlátlanok
Talán nem is lehetne hol s hogy lennem
- mégis vagyok

©Szegedi Katalin

 
  
  KÖR
  ébredni alszom;
  lefeküdni kelek föl
  napmintnapmintnap




AZ EMBERI ÁLLAPOTRÓL
bizakodj — lévén
helyzetünk mindenkor a
legpillanatnyibb

FORDULÓPONT
átédesedik
a kín mélye felragyog
öröm lesz, béke

0 megjegyzés: