Verslánc. Dallamfonal.
Néha saját szavak helyett másoké után nyúl az ember. Régen olvasott de jól ismert verseket, dalokat kapkod le a polcról… mint mikor a gyermek körberajzol egy sablont. A körvonal adott, a lényeg tisztán kivehető, mégis átszínezheti saját magára. Az életére, a képére, formaként ráhúzhatja a hangulatára. Hangulatsütiket szaggat a versek és dalok tésztájából.
Néha bennrekednek a szavak. Fuldoklunk, ahogy a ki nem mondott és le nem írt szavak béklyóként nehezednek a lábunkra és húznak a mélység felé. Ám ekkor belekapaszkodunk egy dalba, egy versbe… mely mentőövként fenntart, majd hirtelen mellénnyé alakul, majd csónakká… és szelíden visszavisz minket a partra.
FEJ VAGY ÍRÁS
üres az ágyam
mint a koponyám
csészémben felforr a hideg tej
ha soha nem jössz
én akkor is várlak
hogy feloldozz
hogy magadhoz ölelj
addig is
lődörgök az utcán
és csak elvétve szeretek
- a város hű börtön -
de erőmet őrzöm
hogy tőlem kapd vissza
régi szép nevedet
sem a világ mélye-sekélye
sem a sorsom harmadik esélye:
nem köt ide semmi
nem köt ide semmi
az égbe bogoztak
végérvényesen
a mégoly kevés is
elég tudna lenni
de záródom
s eltűnök
harminckét évesen
üres az ágyam
mint a koponyám
csészémben felforr a hideg tej
az élet egy pénzdarab
feldobom néha
de tudom mi fontosabb:
az írás
nem a fej
(2000.ápr.17)
Bonanza Banzai: A vers mindig ugyanaz marad
Ágnes: Születésnapodra
Kosztolányi Dezső: Hajnali részegség (Latinovits Zoltán)
József Attila: Kopogtatás nélkül (Latinovits Zoltán)
Ákos: Minden éjjel (Ákos, Kaszás Attila)
és az elmaradhatatlan:
2 megjegyzés:
"kell hogy érts, kell hogy láss"
a dal örök!!
Micsoda sor, végig néztem/hallgattam/éreztem/élveztem, köszönöm, jó itt nálad! :)
Megjegyzés küldése