Oldalak

Labda a lejtőn

2010. december 12., vasárnap


Fodor Ákos:
VÁLTOZATOK EGY JÁTÉKRA

keresem egyen-
súlyomat (és semmi mást):
labda a lejtőn
*
én is vágtam szét
labdát: én is zokogtam:
nincs benne semmi:
*
(mondd, Mindentudóm:
a mozdulatlan labda
áll? ül? vagy fekszik?)
*
színünk, nagyságunk
más; pörgünk, pattogunk e g y
sötétség körül
*
titkom ne firtasd:
fölhasítod labdád: se
tudás – se játék.


És még egy pár haiku-kavics:

Minden megérint.
- Úgy látszik: sose nő be
a szívem lágya.
 *
Már fáradt vagyok
megbocsátgatni - kérlek:
inkább ne bánts meg.
 *
mi nyomtalanul
eltűnt kint: belénk-szökve
rendezkedni kezd
 *
a világ kérdés-
ként vet föl és válaszul
csak átfogalmaz
 *
morális örök-
mozgó: amit nem emelsz
- szűntelen – süllyed
 *
Válságos helyzet:
tudom, hogy boldog vagyok,
csak épp nem érzem.
 *
Három negatív szó:
Nincs. Semmi. Baj.


0 megjegyzés: